Google og Søgemaskine Page Ranking – Hvad er det, og hvordan kan jeg forbedre det?

Forbedring af din Google og søgemaskine side ranking normalt kommer op som et af de vigtigste mål i enhver SEO kampagne. Her er et par tips om, hvordan du kan opnå det.

Google faktisk ser på mere end 200 nøglefaktorer, når det kommer til ranking hjemmesider, og selskabets mål er altid at finde en måde at forbedre søgemaskine side ranking – inden for rimelighedens grænser selvfølgelig!

Desværre vil SEO-specialister og mange webdesignfirmaer indlæse dit websted med søgeord og tags i håb om, at dette på en eller anden måde vil få dit websted til at rangere kunstigt højt på Google. Dette er både uetisk og et trick for at få dine penge.

En sådan manipulation vil sandsynligvis resultere i en form for forbud fra Google, eller overtalelse af, at dit websted skal vises i “unaturlige” resultater i stedet for de “naturlige” resultater – hvilket er præcis, hvad du ikke ønsker.

Så før du går i gang med en SEO-kampagne for dit websted, er der nogle vigtige faktorer, der skal overvejes.

1. Myndighed

Picking så højt som muligt er en glimrende måde at få dit websted højest i Google side placeringer. Dette opnås hovedsageligt gennem linkbuilding.

En af de bedste måder at gøre dette på lang sigt ville være at få mange indgående links fra websteder med en høj sideplacering. Et indgående link er et link til dit websted placeret på en anden hjemmeside. Hvis hjemmesiden er populær og har en høj trafikrate betyder det, at det indeholder en masse nyttige oplysninger for besøgende, og at webmaster af hjemmesiden hjerteslag usikker på, at linkene vil forblive unw fremførsel til den nye hjemmeside.

Ved at øge mængden af links, der genereres til dit websted på forskellige måder, vil du opdage, at det bliver mere relevant i Googles øjne.

2. Titelkode

En anden vigtig faktor er den faktiske titel tag på din hjemmeside. Hvis du hjemmeside har en side titel “Kvalitet SEO Tips og strategier”, så er det en langt bedre idé at bruge de samme søgeord i titlen tag som websiden selv (den lille funktion på siden, der giver brugerne mulighed for at gennemgå hele dit websted).

Søgemaskine edderkopper bruge titlen tag som en vigtig determinant for at bestemme emnet for dit websted. Så at holde titeltagget unikt og egnet til dit websted vil være langt en bedre beslutning, når det kommer til placering højere i Googles søgeresultater.

3. Indgående links

Du vil vises på den første side i Googles søgeresultater, og dette er stort set selvforklarende. Det er dog utroligt nemt at blive revet med, når det kommer til at erhverve flere links til dit websted. Links, der ikke er meget relevante, vil være til ringe gavn for dig.

Forbedring af din sideplacering gennem indgående links er en langsigtet metode til at forbedre din position med søgemaskinerne. Det kan resultere i betydelig trafik til dit websted og kan også hjælpe med din siderangering.

4. Indhold

Indhold er langt den vigtigste del af dit websted. Indholdet af dit websted påvirker ikke kun, hvordan dit websted rangerer med søgemaskinerne, men det påvirker også, hvordan dine kunder har det med din virksomhed. Jo mere personligt indholdet er, jo meget mere sandsynligt er det, at du ender med kunder, der bliver hængende og bliver faste kunder.

Selvom dette er en meget vigtig del af søgemaskineoptimering, er der ingen erstatning for indhold af god kvalitet. Kun indhold af god kvalitet, der oprettes regelmæssigt, vil hjælpe dig med at forbedre din Google-sideplacering.

5. Trafik

glemme alt om at generere trafik til dit websted via at oprette backlinks og skrive indhold til dem. Det handler om at tiltrække kunder, og det involverer mere end bare at skrive indhold.

Google søger efter et websted, når en potentiel kunde bruger søgemaskiner til at finde de oplysninger, de har brug for. Så at være på den første side af resultaterne er et barometer for en hjemmesider troværdighed og evne til at tiltrække kunder.

Jo mere trafik et websted har, jo flere potentielle kunder vil det modtage.

6. Alder og design

Det er fantastisk at tro, at dit websted kan være gammelt og ikke brugervenligt. Ligegyldigt hvor god din hjemmeside ser dog, hvis der ikke er nogen stoppe hjulene af tid – og trafik – din hjemmeside er så god som ikke-eksisterende.

Over tid bliver websteder de-indekseret fra søgemaskinerne ved design sammen med den dårlige brugervenlighed. Kombiner dette med depolutioner af HTML (hvordan websider er lavet), og det bliver endnu vanskeligere at lave en hjemmeside, der både ser ud og fungerer som om det blev oprettet i går.

7. SEO, Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering eller SEO er en visualisering af, hvordan søgemaskiner ser dit websted; dette består normalt af flere former for analyse af søgeords- og konkurrenceanalyser. Når dette er gjort, er der udarbejdet en handlingsplan, og denne plan er i dag mere et sæt bedste praksisser eller generelle retningslinjer snarere end en specifik formel.

Skriv kommentar